Engelska

När man varit utomlands ett tag och mestadels pratar engelska så börjar man också tänka och drömma på engelska. Det är ju jättebra. Någonting som kanske inte är jättebra men ändå jättekul är att man ibland hittar på egna, roliga svengelska ord vilket resulterar i mycket roliga situationer. Här kommer några exempel på detta:

Wottern = Vatten
Heydow Heydow = Bye bye
Drinka = Dricka

...jag hade några fler roliga på lager men får bifoga dem senare hörni. Klockan är 03.45 på morgonen här och min hjärna fungerar inte riktigt som den ska känner jag. Allt gick i alla fall toppen på jobbet. Ett afrikanskt bröllop var det denna gång. Fick min första lön också vilket kändes grymt bra! Den ska jag spara, spara, spara!

Min chef Rob som älskade mina coola brillor. Jäkligt rolig snubbe!

Vad har ni haft för er?

Kram Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0