Melbourne

Hej!

Da kor vi en liten uppdatering go vanner! :)

I mandags lamnade jag och Therese Sydney vid 13.30 tiden och begav oss till huvudstaden Canberra. Dar stannade vi i 1 1/2 dag och turistade som galningar. Jaklar vad vi promenerade! 1 1/2 dag rackte dock gott och val, for Canberra...ja det ar inte stort. Dock valdigt mysigt maste jag saga. Staden hade lite "Nykopingskansla" over sig. Vi tog en hel del bilder men som vanligt suger vissa internetcafeer och man kan inte ladda upp. Irritationsmoment! 

Onsdag kvall, kl 20.30 sa begav vi oss till Canberras busstation dar bussen till Melbourne vantade. 10 timmars resa, fy tusan, det var inte roligt. Som tur var kunde vi sova under en del av resan i alla fall. Val framme, 06.15, var det dags att borja kolla efter vandrarhem. Ja, man kan ju tycka att det ar smart att gora det innan, men vi ar som vi ar. Vi forsokte kolla upp boende innan vi akte men fick SPEL pa alla internetsidor och lade ner skiten, rent ut sagt. Vi hittade i alla fall boende for natten pa ett trevligt vandrarhem och idag sa flyttade vi till ett annat dar det ar lite billigare. Vi ar ju sa ekonomiska jag och Tessan.

Igar kvall kollade vi in staden och tog oss varsin drink pa en skon cocktailbar mitt i stan och idag blir det jobbsok.

Bilder kommer da vi hittar ett dragligt internetcafe.

Ta hand om er! / Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0