Måndagslugnet infinner sig

Åter måndag. Tycker att jag skrev det alldeles nyss vilket visar på att tiden går ju väldigt fort. Nu har jag gjort min första helg på Le Montage och trivs superbra där. Alla är kanontrevliga och jag blev en i gänget direkt. Skönt! De bjöd med mig på BBQ nu på tisdag, alltså imorgon. Vi kommer att hålla till på en utav Sydneys stränder som heter Bronte Beach. Det blir lite knytkalas.

Alla stränder är ju ganska lika varandra! :)

Idag ska jag och Therese åka till Manly Beach där vi var förra veckan. Sitter dock och känner efter om jag orkar eller ej. Måste ju erkänna att jag känner mig lite utmattad och öm efter denna jobbhelg. Inte helt frisk heller gör ju inte saken bättre.
Gårdagen gick bra i alla fall. När kvällen började var jag en av dem som hade hand om dryckesserveringen. Man vill ju inte spilla rödvin på bruden, allt gick dock bra. Därefter varvade jag som servitis och bartender. Efter kvällens slut, vid ca 01.30 så är det förberedelser inför morgondagen som gäller. Alla dukar ska bytas, nya knivar, gafflar, glas och tallrikar ska fram samt hela lokalen ska städas. Därefter är det hemgång.

Ska kila iväg till en park nu och dö. Orkar inte åka till stranden.

Bye Bye alla andra arbetsmyror! /Therese





Kommentarer
Postat av: Julia

haha:) På Manly lärde jag mig surfa, älskar den där stranden.:)

2009-01-05 @ 19:46:05
URL: http://orube.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0