Dagen efter dagen fore...

Godmorgon Varlden!

Vad ska vi saga om Melbourne da? So far so good! Jag gillar't!

Jag och Therese bor pa ett vandrarhem som heter All Nations. Enligt mig ar det det basta stallet vi bott pa hittills. Alla manniskor har ar sa jakla skona! Vi har varit har i 5 dagar nu och alla ar som en enda stor familj. Gorgott!

Pa vagen hit fran Canberra traffade vi en Norrman pa bussen. Vi snackade under resan men sedan skildes vi at da vi skulle bo pa olika vandrarhem. Igar sa traffade vi honom igen. Han satt i vandrarhemsbaren och vinkade till oss. Therese vinkade tillbaka och sa samtidigt till mig "Vem fan ar det dar som sitter och vinkar?" Haha, vi kande verkligen inte igen honom. Blev en sa himla komisk situation. Vi tog i alla fall nagra bira tillsammans med alla andra pa vandrarhemmet och hade askul. Kilade ner till baren som ligger bredvid da de var livemusik dar. Skooont!

Mamma och pappa..jag tycker ni behover bredda era musikvyer och lyssna lite pa The Knife. Gor nu det och stang inte bara ner laten!! OK?


Jag berattade ju att jag och Therese fick jobba pa en klubb forra helgen. Det var en en klubb som heter The Apartment. De hade en speed dating kvall och behovde med personal till sin function. Forhoppningsvis sa far vi jobba mer nu i helgen. Jag var i alla fall ute och lamnade lite fler CV:n igar men ingen lycka. Ingen vill anstalla for bara 4 veckor. Och nu ar det snart bara 3 kvar. Attans!

Jag skrev ju ocksa att jag at lunch med en framling. Skratta! Komiskt...
Jag fragade en kille pa gatan om vagen for jag var, som vanligt, totalt vilse. Han hade lunchrast och sa att "Javisst, jag visar dig vagen. Forresten, vill du haka pa och kaka lunch?" Jag tankte att, vafan jag kna ju inte kaka lunch med en okand manniska sahar. Men man ska ju vara lite galen sa...varfor inte? Han var trevlig men visade sig sen vara varsta creepy! Borjade ringa mig som en galning och nar jag inte svarade lamnade han ett meddelande pa mitt mobilsvar som lod foljane: Ar du normal? Hahaha....ar JAG  normal? Vem ar det som trakaserar vem? Man kan ju inte mer an skatta.

Nu ska jag kila ivag go' vanner! Ha det gott! Kram Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0