Jag ar cool!

Cooool!

Idag sorrni, har jag provat pa att surfa for forsta gangen i mitt snart 22ariga liv. (Vanner och familj, jag vill ha manga presenter nar jag fyller ar ok? :D) Det var grymt roligt, man blev grymt trott, och grymt blot. Nagot jag verkligen vill prova igen och rekomenderad varmt!

Har i Byron Bay leker livet i alla fall. Det tar 4 min och 23 sek att ga till den oandliga stranden och staden ar hur mysig som helst. Vi bor pa det nybyggda Nomad vandrarhemmet. Sweeeeeet ass!


Resan narmar sig sitt slut...om 22 dagar landar vi i Sverige. Helt sjukt! Sa vad har jag da gjort den senaste tiden? Jo jag har:

Jag har rest langs Great Ocean Road. Jag har besokt Cairns, Townsville, Magnetic Island, Rockhampton, Town of 1770, Rainbow Beach, Frazer Island, Noosa. Brisbane, Surfers Paradise och Byron Bay. Jag har akt motorcykel, ridit, mjolkat en ko, forsokt lara mig hantera ett lasso och en piska, akt pa sunsetcruise, besokt regnskogen, sett stora spindlar, odlor och annat snusk, varit pa krockodiljakt, kort 4-hjulsdriven jeep pa Frazel Island, campat pa stranden, atit Kanadensiska smors, sovit i talt utan sovsack, sett dingos, besokt typ 1000 nationalparker, atit typ 1000 paket nudlar och druckit typ 1000 liter goon (vitt vin). Jag har besokt Nya Zeeland och en hel hop med stader dar jag gjorde ett fallskarmshopp, klattrade pa en glaciar, besokte en salkolloni, simmade med delfiner, paddlade kanot i en av de 1000nationalparkerna och mycket, mycket mer...

Jag har foresten namnsdag idag!
Therese är en fransk form av det grekiska namnet Theresia och betyder 'jägarinna'. Namnet har även tolkats som 'kvinna från Thera'. Thera är en ö i Egeiska havet.

Kram

Kommentarer
Postat av: Karin

Grattis på namnsdagen baby! :)

2009-04-26 @ 18:25:00
URL: http://kokaiin.blogg.se/
Postat av: Karin

Vi skulle föresten till Metró i Skanstull! :P

2009-04-26 @ 18:26:43
URL: http://kokaiin.blogg.se/
Postat av: marlene

Hej. haha nja marre är det inte så många som kallar mig längre. Dom i gamla klassen kallar mig Marra. ;)



Butiken där jag jobbade upphörde i februari så nu känner jag på livet som "lyx hustru" men börjar tröttna, vill hem till uppsala.

2009-04-26 @ 19:08:59
URL: http://fashiondesign.blogg.se/
Postat av: Katarina

Hej Tessa!

Glömde säga grattis på namnsdagen när vi pratades vid! GRATTIS! du stolta jägarinna:)

Håller med om att du ÄR cool. Ingen är som du och tänk så många fantastiska upplevelser du varit med om. Det kommer att ta många nätter innan du berättat allt. Ser fram mot det!

Kram mamma

2009-04-26 @ 19:16:35
Postat av: marlene

Ja ni måste absolut komma ner. än så länge är det bara tess och erika som varit här. Kom i sommar så kan vi grilla och dricka lite gott. :)

2009-04-27 @ 08:48:50
URL: http://f

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0