10.24 Australien

Nu har jag slagit mig ner vid bordet med två st äggmackor och lite thé. Eller rättare sagt varmt vatten med citron i vilket var det närmaste thé jag kunde komma idag. Therese ska iväg och jobba idag kl 13.00 så jag funderar på vad jag ska göra eftersom jag jobbar först fredag. Blir nog till att lämna ut lite cv:n, klura på projektet och allmänt njuta av tillvaron. Jag känner att jag måste göra en liten uppdatering på vilka som egentligen bor i vår lägenhet. Det är en galen, rolig och helt störd blandning.

*Två 21åriga flippade svenskar
*En 41årig man från Taiwan som heter Reimond (lagar mat åt oss hela tiden)
*Fyra kinesiska tjejer vilka jag bara kan namnen på två av dem. Sunnie och Jennie
*En lesbisk canadensare vid namn Clarissa

Ja, man kan ju inte mer än garva åt denna mix. Vi har i alla fall asroligt tillsammans.
Jag har kommit på att jag verkligen måste lära mig mer om den Australienska kulturen. Jag vet en himla massa mer om Kina och Canada eftersom vi typ diskuterar våra kulturer varje kväll, men det bor ju ingen Australienare i vår lägenhet. Får fråga ut mina arbetskamrater och alla jag träffar från och med idag. Förhoppningsvis kommer det en liten lista här i bloggen i slutat av veckan med nya lärdommar.

Nu ska jag ut i SOLEN! /Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0