Frustrerad, Trött och Tacksam

Frustrerard
Det är ett faktum. Det är ett faktum att det är så j***a kallt i vårt rum när vi vaknar vissa mornar. Jag hatar aircondition! It´s killing me. Jag vet inte varför men den verkar kyla kallare och kallare för varje natt som går. Alla kommer att motarbeta mig, men ingen kan stoppa mig. Aircondition status på natten är härmed: OFF!!

Trött
Vissa nätter kan man bara inte sova. Ni vet ju själva hur det kan vara. Man vänder och vrider på sig för att var 20e minut åter kolla på klockan som envisas med att ticka allt snabbare. Igår gick jag och lade mig 22.44.
-Yes, tänkte jag. Nu kan jag sova hela natten och vara utvilad när jag vaknar. Somnar och vaknar åter kl 23.45 då det är ett jeevla liv i köket. Inget ont mot kineser, men snälla någon..förklara för mig varför de Måste prata i munnen på varandra och därmed högre och högre i ett försök att göra sin röst hörd? Varför inte bara föra en normal konversation? Ibland är kulturkrockarna här enorma! Inser efter ett tag att, nej..jag kommer inte kunna somna om. Går upp och i protest ner till seveneleven och införskaffar en 70%chokladkaka. Lägger mig sedan igen för att läsa boken som jag fick utav Creative Events. Den är grymt bra. Kollar på kl igen och inser att den nu är 04.25. Går upp och ut i köket för att informera Therese om denna underbara nyhet. Hon gick också upp efter ett tappert försök till sömn. Lägger oss...somnar inte...förens bortåt 7tiden. Nu är den 10.30 här.

Tacksam
Nu är det äntligen morgon. Tack! Jag ska nu gå iväg till en park 5 minuter härifrån. Jag är så himla trött. Dels pga två nätters arbete, aircondition som tyvärr gjort mig förkyld, och ingen sömn denna natt. I parken kommer jag dock slockna i solen. Och nej, min väska kommer inte bli snodd. Jag tar bara med mig min handduk och min bok. Om någon nu envist måste sno dem så, varsågod! När jag kommer hem igen ska vi tända ett ljus för första advend. Efter det ska Tim visa mig Newtown. Ska försöka dra med Therese med.

/Therese

Kommentarer
Postat av: EricPierce

Thanks for sharing your pictures with us!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0