Uppdatering

Dags för lite uppdatering kanske. Har varken hunnit eller orkat blogga de senaste dagarna. Internet är såå slött i slutet av månaden. De har inte alls samma system här som hemma i Sverige. I alla fall, följande har hänt:

*
Jag och Therese träffade hennes arbetskamrater på deras jobb i onsdags, bowlade, tog någon drink och begav oss sedan till Bondi Junction och ett ställe som heter The Eastern. Trevligt ställe. Vi träffade en svensk tjej där som också hette Therese, hur stor är chansen? Jag, Therese, Andrew och Anthony följde i alla fall med hem till henne och snackade lite gojja. Det var dock inte lika lätt att ta sig hem därifrån då det inte fanns några taxibilar i närheten och ingen av oss fyra kunde numret. Smarta ungdomar! Vi knallade i alla fall en bit i rätt riktning i hopp om att en taxi skulle dyka upp. Efter ett tag stannade vi till utanför en kiosk och frågade om de möjligtvis visste numret. Och då...på sin vita springare dök han upp från ingenstans. Vi blev alla bländade av hans godhet...det var, det var...tidningsbudet. Brad, som han hette, var schysst och gav oss skjuts hem. Tack!

*
I torsdags lämnade jag mitt cv till två ställen som verkar schyssta. Gud vad jag snackar om dessa cv:n. Hade två missade samtal på mobilen när jag vaknade imorse. Okänt nummer. Varför? Okänt nummer är så 90-talet. Välkomna till det nya seklet Sydney! På vägen hem passerade jag förbi Privilege, mitt jobb, där jag stötte på Tim som precis var på väg in. Tim är en av bartendrarna. Svårt ord, det där..Bartendrarna. Jaja, jag hakade på in och fastnade där i säkert en timme med de andra. Efter det gick vi till ett ställe som jag inte minns namnet på, som vanligt. De har tydligen som tradition att gå dit på torsdagar och spela biljard. Jag var inte asbra, men jag har bra lärare så det ska nog bli bättring på den fronten.

* Igår jobbade jag. Det var en relativt lugn kväll och allt gick bra. Det är farligt att jobba i krogbranchen. Man sitter alltid kvar och snackar över en drink när allt är färdigstädat i baren. Igår var vi ett gäng som satt och snackade skit och lyssnade på Abba halva natten. Så roligt! Vi tog en sväng hem till en av ägarna till Privilege efter det. Jag säger bara, cool byggnad. När man kom in i entrén och kollade upp så kunde man se en pool i taket. Läskigt att simma där då bassänggolvet var av glas. Han betalar $700 i veckan för sin lägenhet. Jag vet inte det exakta värdet på den Australienska dollarn för tillfället. Men det är typ 15.000kr i månaden, och lägenheten var inte stor. Det går bra nu, pengar rullar in. Sen sörrni, natten var inte slut utan vi gick hem till min chef och hans flickväns lägenhet, Ray och Marcella, och åt varma koppen soppa. Skruvat. Sen sov i alla fall alla där för ingen orkade gå hem. Vaknade upp vid 13 tiden och tänkte att, ojdå..kanske dags att gå hem. Eller vad tycker ni? När jag kom hem möttes jag av detta nedan. På Therese jobb är det en massa företag som har julfester för tillfället och det delades tydligen ut julklappar igår. Therese snodde med sig en hem till mig. Så nu har jag en ny nagelknippsare. DET ni! Det är det inte alla som har. Men Therese, Tetzi Petzi..var kom det ifrån??

Om ett antal timmar ska jag iväg och jobba igen. Ser fram emot det! Alla på Privilege är så grymt schyssta. Som en endra stor familj som blandar en sjuhelsike massa drinkar. Om det är fint väder så ska jag möta Lockey, jobbarkompis, på stranden i Bondi imorgon. Jag har även detta inplanerat:

* På tisdag så ska jag följa med hela gänget, ca 14 personer till en av världens mest kända restauranger. Nämligen Tetsuyas. För någora år sedan klassades den till världens näst bästa restaurang. Idag är den tydligen klassad som världens 5e bästa. Jaja, det duger utmärkt för mig det! Där ska vi i alla fall avnjuta en 12 rättersmiddag. Kommer jag att rulla hem? Svar: Ja! Förmodligen. Det kommer i alla fall bli en grym kväll. Deras hemsida Tetsuyas

* Den 21a december är jag bjuden av jobbet på julfest. Kul va? 

Nu ska jag faktiskt vila lite. Slutar mitt skift 05.30 imorgon då jag nog kommer vara lagom mör. Take Care Sweden!

/Therese


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Låter som du har det göbra där nere!! Njut på bara & keep going with the updating! puss puss

2008-11-30 @ 01:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0