Miss Bartender

Vilken himla kväll...
När jag anlände till Privilege kl 17.00 idag visste jag inte riktigt vad som väntade mig. Antingen skulle jag få springa runt och plocka glas eller lära mig barjobbet. Efter en kort introduktion insåg jag att jag skulle stå i baren vilket naturligtvis var roligt..och svårt! Här kommer jag från ingenstans (Sverige), har aldrig stått i bar förr, kan inga drinkar förutom Redbull Vodka, Rom Cola, Vodka Lime samt Gin Tonic, knappade på en sådan där dator för över 1½ år sedan under mina 4 veckor på Wallmans. Med fullt hus var det en utmaning. Om det inte var nog med att jag skulle lära mig alla rutiner så addera detta till sammanhanget också:
Dunkande musik på full volym, alla fulla människor sjunger (skriker) ljuvligt till alla discodängor och mitt i allt detta ska jag försöka fatta vad dessa utomjordingar försöker beställa...på engelska. Inte vilken engelska som helst heller utan engelska med den där Australienska lilla touchen som är "jättelätt" att lära sig efter att i 21 år ha blivit sondmatad med Amerikansk enkelska. Ja ordet är utmaning. Allt gick dock finemang och jag gjorde inga större misstag.


Så, här är er hemläxa tills imorgon. Studera!!

Nu är kl ca 02,00 här. Jag kan dock inte sova. Ska upp imorgon och simma så visst borde jag. Fick en kycklingpaj på jobbet innan jag gick. Kanske är det den som spökar med för mycket energi?

Well..hörs imorgon Svedala! Kanske blir det en liten videoblogg! :)

/Miss Bartender

Kommentarer
Postat av: Anonym

tävling i min blogg vem vill du ge ett hjärthalsband till?

2008-11-14 @ 20:31:44
URL: http://erikasfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0