Tillbaka pa ruta 1, Christchurch

Hey!

Idag anlande vi ater till Christchurch med Kiwi Experience (eller Kidney Experiments som touren ocksa kallas pga den stora mangd alkohol ungdommarna brukar inta. Haha!). 
Har ska vi spendera natten pa vandrarhemmet Base och invanta avresan till Kaikoura imorgon kl 07.20. Baah! Det ar lite dumt att man maste stanna 1 natt i varje stad och inte aka langre strackor pa en gang. Vart mal ar ju Wellington, huvudstaden. 


De senaste tva natterna har vi tillbringat i Queenstown som ligger ca 8 timmar harifran. Jag borjar fa ont i knana utav att sitta i denna forbenade buss. Vilka I-landsproblem jag har. 
Dar partade vi i alla fall med vannerna fran bussarna. Vart rum blev av ngn anledning varsta samlingsrummet och vi satt nog 20 pers dar inne de tva kvallar vi var dar. Jag och Therese bodde ju dar sa det var val kanske inte sa konstigt att alla ville hanga dar...eller? :P
Sista natten var dock en skrackupplevelse! En av killarna i vart rum, Logan, fick nagon snedtandning dar efter alla sina drinkar och bestamde sig for att kla av sig ALLA sina klader. Vuxna manniska. Fyfan! Vi asgarvade, vad ska man gora?


Man blir stark av nudlar. Speciellt av dem med biffsmak. 

Vi stannade till vid Puzzle World pa vagen till Queenstown, bilden ovan. Det var ungefar som lustiga huset. Det var lutande golv, speglar, vatten som rann mot tyngdlagen osv. Ja, jag maste val erkanna att min lilla hjarna blev smatt forvirrad. Jag och Therese fick spel pa alla de "klosskuber" som fanns dar. Ni vet sadana som man ska forsoka passa ihop igen. Labyrinten gav jag mig inte ens pa. Om jag gjort det skulle jag nog inte suttit har nu. :)

Mina paron har renoverat sitt kok ska ni veta. Det blev jattefint. Kolla har!

Kram fran ett svinkallt Christchurch! ? Miss T
 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Hallå där!

Vi kan behöva lite muskelkraft här hemma. Spar lite tills du kommer hem för då ska vi arbeta i terrängen. Skotta lite jord, kratta och plantera. Ja, du vet sånt som vi vanliga människor gör.



Kram mamma

2009-03-11 @ 20:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0