Mysdag hela dagen

Både jag och Therese var lediga idag så vi bestämde oss för att spendera en lugn, skön dag tillsammans. Jag hade ju min intervju i New Town kl 13.30 så vi bestämde oss för att spendera dagen där. Therese kollade på böcker och köpte cocos-smör som luktar rengöringsmedel medans jag var borta. Intervjuen gick bra så jag hoppas jag får caféjobbet med.

Efter att ha mött upp Therese i bokshoppen vandrade vi omkring ett tag innan vi bestämde oss för att slå oss ner på ett café som heter Bazzz Café. Therese ville absolut sitta i soffor och inte på pinnstolar. Nej sörni, pinnstolar det dög inte! Där beställde vi i alla fall in mat och begravde våra huvuden i två tidningar som vi köpt tidigare. Om vartannat snackade vi skit och garvade åt alla våra interna skämt. Vi har dragit på oss en hel hop av dessa så det blir en hel del skratt emellanåt. :) 

Efter matbiten kunde vi inte motstå att köpa varsin stor bit chokladtårta med. Goffdag må jag säga!
Efter ca 3 timmar på cafét och 100kr fattigare vandrade vi hemåt. Det tog dock rätt lång tid. Mer exakt 4,5 timmar då vi smet in på både en second hand affär, en dvd/bokshop, Coles och sedan en bar där vi delade på en flaska vitt och blev sittandes  en bra stund. Vilken tjejdag va? Bilder kommer.


Bronte Beach

Underbart!

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0