Ensam, fast med vänner


Nämen...hallå! Jag kommer inte kunna sova inatt. Det är mörkt i rummet och ingen Therese finns där. Hur ska jag klara detta när jag kommer hem till Sverige? Det kommer bli en underlig kännsla. Hon är ju den första peron som jag ser varje morgon när jag vaknar samt den sista innan jag sluter ögonen om natten. Får kila ut och köpa mig ett gosedjur. Eller ett "gossedjur" som jag alltid sa när jag var liten.
BBQ
Jag åkte till stranden 10.00 imorse efter att vår "building manager" väckt mig. Han kom för att städa vår terass! Tack! Vid Bronte Beach mötte jag i alla fall upp Adriana som jobbar på LM. Hon stannade i 2 timmar men var sedan tvungen att åka till jobbet. Jag har tur jag som inte jobbar vardagar. Tar hellre alla timmar under en helg istället och kör stenhårt.

Jag har verkligen legat och njutit där i solen idag och lyssnat på Björn Rosenström, kollar på surfarkillar samt tagit mig några dopp i det blåa vattnet. Therese berättade för mig att hennes pappa sagt att vi verkar ha det så mysigt. Att vi är sådana där personer som man sneglar på och tänker att "Åh, jag önskar att jag kunde njuta sådär/göra det där!" Och ja, jag tror nog vi är dem där personerna. Vi diskuterade fram och tillbaka här om dagen, som vi alltid gör, och kom fram till att vi nog inte har ett enda problem i hela världen. Hur underbart är inte det?

Tessan, jag lånade din Ipod, hopppas det var okidoki! :)

Efter några timmar började de andra anlända. Vi köpte öl, korv, kött och gillade tillsammans. David hade med sig sin "riktiga" kamera så jag ska sno lite foton från honom snarast. Efter en heldag på stranden var jag dock rätt möt vid 22tiden så jag tog lift med Dinos till stan istället för att åka vidare till Bondi Hotel och dricka drinkar. Någon måtta på den goda får det vara.

Imorgon ska jag möta Paula Vid Bondi Beach kl 10.00 för att umgås och bättra på brännan lite. Vi har inte hunnit prata så mycket tidigare så förhoppningsvis lär vi känna varandra bättre imorgon. Jag kommer att se ut som ett lik bredvid henne. Hon är från Colombia och blir ju hur brun som helst på nolltid. Dessa gener, orättvist va?

Torsdag 11.30 beger jag mig till tågstationen för att möta upp David. Vi ska åka till IKEA tillsammans. Supertrevligt! Han ska införskaffa ett nytt bord och jag ska äta köttbullar! Lite annat införskaffar jag säkerligen också. Mat alltså. :)

Jag har alltid mitt hår i en knut  när jag åker till stranden. När jag släpper ut det ser jag ut som en pudel. Dock rätt snyggt.


Krulltott! Man kanske skulle permanenta? Fast då skulle det mesta nog ramla av! Skratta!

Nu blir det "filmtime in da house"! Kramar på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0