Nya Zeeland pa fredag

Tjo!

Igar bokade vi vara flygbiljetter till Nya Zeeland. Vi aker dit pa fredag kvall vid 18.00 tiden. SPANNANDE!  :)

Vi kommer att landa i staden ChristChurch dar vi spenderar ca 1 1/2 dag innan vi reser vidare. Vi kommer att bo pa vandrarhemmet Excelsior som kostar $13 natten. Alltsa 65 Svenska kronor. Undrar hur skabbigt det egentligen ar dar? Forstar ni hur mycket jag kommer att uppskatta min egna sang  nar jag kommer hem? For att inte tala om garderoben..!

Vi kommer formodligen att runda den nedersta on forst for att sedan bege oss till Wellington dar var van Ben bor. Han har lovat oss att vi ska fa bo i hans familjs strandhus. Vi far val se hur det blir med det!

Imorgon ska vi dock ut pa annat aventyr. Namligen till staden Ballarat dar vi ska vaska guld. Jag ar val lite smatt tveksam till om vi kommer att hitta nagra klimpar, men man maste ju ge det ett forsok! Om vi hittar ngt maste vi i alla fall kasta tillbaka det. Snacka om att ngn tjanar kosing. Turister belatar for att aka dit och vaska guld och om det hittar ngt far de snallt lagga tillbaka fyndet. Hehe! Men jag har ju sa mkt pengar sa det spelar ju inte sa stor roll! Guld

Nu blir det spurt tillbaka till vandrarhemmet. Hors imorgon da jag ar annu fattigare, men en erfarenhet rikare! :)

/ Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0