Christchurch, New Zealand

Hey!

Da var vi framme i Nya Zeeland. Den forsta person vi motte sa dessa underbara ord till oss "Piss off!" Haha, javla taxichauffor!

Vi ska val saga att vi har turen att vara har. Herregud, gardagens spurt till flygplanet. Inte roligt! Vi tog flygbussen till flygplatsen. Val pa bussen informerar busschaufforen oss om att resan som egentligen ska ta 20min nu skulle ta 1 timme. Det hade skett en olycka pa vagen och han var tvungen att ta en omvag. Som tur var sa tog det ca 40 min att komma dit sa vi hann till incheckningen. Da uppstar nasta problem, saklart. Tydligen slapper de inte in folk i landet som inte har bokat en biljett tillbaka. Men va f*a! Sa da var vi tvugna att boka en biljett pa plats och sedan spurta som tva galna idioter till JQ 171 som snart skulle avga. Ja...skratta ni!

Idag lordag har vi strosat runt i Christchurch. Kollat pa kathedraler, marknader och Botanical Garden vilket var vacker. Lite bilder fran det kommer senare. Nu ska vi krypa ihop i soffan och kolla pa en skrackfilm. Vi behover varma upp oss lite da det regnar har idag. Vi hoppas pa stabilare vaderlek de kommande dagarna.

Min mobil funkar inte har i Nya Zeeland. Om ni vill na mig sa far det antingen bli via facebook eller mail. Vi funderar dock pa att skaffa ett nytt simkort da det ar lite klurigt att vara helt utan. Vi maste ju kunna boka vandrarhem osv.

Ta hand om er dar hemma! Kram Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0