Tre år på tre timmar

Nu har jag kommit hem från en skön dag på stan med Lovisa och Josefin. Först gick vi som jag tidigare skrev till Cupito. Vi plockade med oss mat och satte oss på Uppsala omtalade brygga. På den bryggan samlas en ohyglig massa människor på somrarna. Det är allt ifrån pensionärer som matar änder till 14isar som har sin första fylla. En bra plats att spana på folk helt enkelt.

Sista April i Uppsala kan rekomenderas    Här lunchade vi 
Valborg i Uppsala                                                                                                        Här lunchade vi idag

Vi har ju inte umgåts så mycket de senaste åren vi töser så vi hade en hel del att prata igenom. Lovisa har ju hinnit med ett år i USA, Josefin jobbar numera på Arlanda Hotell och jag har ju flytt staden för ett antal år sedan. Det som är så skönt är att det inte känns att man har varit ifrån varandra. Ni vet? Man tar bara upp där man senast slutade.

Ett tecken på att det gått några år sedan vi sågs var i alla fall att vi efter salladen och kladdkakan, som på någotvis också slank ner, gick och provade glasögon. Tant Lovisa och Tant Josefin passade finfint i sina runda, fyrkantiga, randiga, prickiga bågar. Ska tjata på Lovisa att hon skickar bilderna till mig.


Jag pratade nyss med Malin som jag ska träffa senare ikväll. Hon är nu på väg hem från Hufvudstaden Stockholm. Tösabiten har praktik på SVT vilket verkar grymt roligt. Om några år får ni "se" henne bakom filmkameran.

Malin och jag ute på partay i Sthlm!
Malin och jag

Inte att glömma så träffade jag min kära Petra på stan en sväng. Vi ska ses en stund imorgon förhoppningsvis.

Petra och jag på förfest!
Petra och jag myser

/
ThereseGoesAbroad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0