Back on Track - Uppsala?

Uppsala kämpar för fullt med att bli en större stad. Herregud vilken byggnation som sker här. För tillfället råder mest kaos enligt min mening men det ska väl bli ordning här med någon gång.

Något som förvånade mig, när jag klev på bussen för att åka till mina päron i Vattholma (världens ände?), var att det kostade 50 spänn numera! 50 spänn ä ju rena rånet! Vad håller ni på med UL?


Vad ska jag då hitta på idag?

* Hälsa på Malin, en god vän här
* Låta mina föräldrar laga god middag åt mig
* Leka datanörd pga det ljuvliga vädret
* Förmodligen bli meddragen ut på stan ikväll och undra varför jag åkte till Uppsala

Jag kommer inte tillföra så mycket till världsfreden idag med andra ord. Den insatsen får jag jobba på under morgondagen!

Nu ska jag gå och kolla vad min Coolisch Pappisch gör. De håller på att bygga ut huset här hemma. (Tänk vilka schyssta fester man kan ha sedan!)

Nya partyrummet? ;)

Så här ser det förresten ut en underbar dag hos mina päron! Ibland kan bytet från Storstad till Landsbyggd vara finemang.

Så här borde vintern alltid vara!
/ThereseGoesAbroad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0