Grillkväll i November

Ojoj detta bloggande. Det är ett heltidsarbete. :)

Så, vad har hänt de senaste dagarna?

Lördag

I lördags var jag och Therese bjudna på BBQ utav hennes chef. Han och hans vän hämtade upp oss vid 20-tiden och vi åkte sedan i samlad trupp till galejet. Vid ankomst såg det faktiskt ut som om vi skulle gå in på någon skum svartkrog där Sydneys undre värld huserar. Vid ingången, bredvid den massiva dörren gjord utav stålstänger, satt ett dåligt utskrivet A4 papper med texten "Summer party" på. Ok, tänkte jag och gjorde mig redo för att möta Australiens maffiaboss i mina höga klackar. Mamma och pappa, andas! Väl inne på "svartkrogen" möttes vi av ett gäng glada gangsters som var i full gång med att grilla korv och blanda drinkar. Den massiva ståldörren fick också sin förklaring då det var ett rätt schysst hus vi klev in i.
Efter att ha minglat någon timme med dessa, ca 50 gangsters, bestämde vi oss för att bege oss till vännerna i stan. Ben, Steve och någon annan armekompis till dem. Trevlig afton.

Före BBQ:n var vi hemma hos oss. Här utbryter någon boxningslek som jag lyckades fånga på bild.


Söndag
Igår gick jag, T och Ben till det populära Pancake House som finns här i Sydney. Mätt? Skojar du?

Ben lycklig öven sin chokladpannkaka med jordgubbar och glass. Jag och T åt bananpankakor och klassiska med sylt, glass och grädde.

Efter detta "matrejs" gick vi till den närliggande hamnen för att njuta av solen. Fråga mig inte vad jag gör på bilden. Jag försöker förmodligen förhindra att pannkakorna ploppar ut genom öronen.

/Therese

Kommentarer
Postat av: L.

Åhhh, Pancake House! MUMS! :D

2008-11-10 @ 09:35:49
URL: http://retrofili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0