Varfor forvandlar jag alltid mojligheter till problem?

Mandag. Molnigt. Mysigt.
Kl. 13.50 stegade jag in i Le Montages entre for min intervju. De har verkligen snygga lokaler. Jag blev mottagen utav Rob som intervjuade mig. Jag minns att jag var sa nervos i borjan nar jag kommit hit till Australien varje gang jag skulle ha en djupare konversation pa engelska. Men, tack och lov har detta slappt. Metoden ar prat, prat, prat och en gnutta vitt vin. ;)

Allt gick i alla fall finemang och jag fick jobbet som vardinna/servitris om jag ville. Det ar i princip samma uppgifter som jag utfort hemma pa de stallen ja jobbat. Vardinna, informator, servitris, ha hand om bordsplaceringar and so on. Nu kommer vi dock till sjalva problemet...det ar mestadels helg jobb och jag jobbar redan fredag & lordag pa Privilege. Sa...hur ska jag gora?

Le Montage
* Jag tjanar mer fast inte pga lon utan arbetstimmar
* Mojlighet till jobb om jag aterkommer till Sydney
* Bra erfarenhet och merit

Privilege
* Trivs ypperligt med nya vanner
* Satter dem i skiten da de behover anstalla pa nytt

Varfor forvandlar jag alltid mojligheter till problem? Jag hatar sadant har. Kanske ska jag bara skita i Le Montage for jag vet att de inte kommer att bli glada pa Privilege. De har precis uttryckt sina asikter om den tjejen jag ersatte. Hon hade iofs jobbat dar i 4ar och lamnade dem nar de som mest behovde dem. Men ni forstar vad jag menar.

/Therese    Ps: Las nu inte detta bara utan lamna en kommentar. Beslutsangest stor!!

Kommentarer
Postat av: Frida

2008-12-29 @ 15:26:36
Postat av: Katarina

Hallå!

Klart att du ska jobba kvar på Privilege. Kan du inte få arbeta lite mera där för att tjäna lite extra innan du ska ut och resa? Till de andra får du säga att du är intresserad men kan inte jobba helg då du redan har ett arbete då. Lite pengar finns ju också kvar från din lägenhet!!!!!

Kram mamma.

2008-12-29 @ 19:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0