Therese Lindgren 2

Ibland skrattar jag...jag skrattar så att jag tror att jag ska gå sönder. Anledningen till dessa skrattanfall är oftast Therese Lindgren. Hon berättar så många roliga, galna, absurda och sjuka historier om allt och inget men oftast om sig själv och sitt liv.
Sist, om jag minns rätt var det i förrgår, så fick jag ett sådant här skrattanfall igen. Denna gång handlade historien om en ung Therese. En ca 4år ung Therese vars föräldrar just köpt henne ett HappyMeal mål på Mc Donalds. Vi minns ju alla hur lycklig man blev av den lilla, till synes värdelösa leksak som låg i boxen.
Denna dag var det ingen mindre än Lillefot som låg där. Filmen "Landet för länge sedan" hade för inte så länge sedan haft premiär och nu hade de plastiga, stela leksakerna letat sig fram till Mc Donalds. Eftersom Therese var en rätt smart liten tjej, med blont hår och pannlugg så kom hon ju såklart ihåg att Lillefot förlorade sin mamma i filmen.
När familjen ätit klart och åter tagit sig ut till bilen så undrar Therese, 4år, om de verkligen ska åka ifrån Lillefots mamma, som var kvar inne på Mc Donalds. Precis som nu pratade denna lilla tös i ett och föräldrarna lade ingen större vikt vid blondinens uttalade fråga. Något de under den kommande timmen skulle få ångra...djupt.
Therese bröt snart ut i full gråt och skrek att "De kan ju inte lämna Lillefots mamma!!!!" Therese skrek och skrek och skrek och skrek. Så till sist, bara för att få tyst på den hysteriskt skrikande ungen, så får hennes pappa lov att åka tillbaka, ca 3 mil, för att hämta den där jäkla plastleksaken.

Therese var sedan tyst resterande tiden av resan...


Kommentarer
Postat av: therese lindgren

fin sida

2009-04-23 @ 18:00:32
URL: http://sweettessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0